Min hjärna funkar bäst under rörelse!

 
Ni kan inte ana vad sol från klarblå himmel ger för typ av energi. Kanske är man någon form av solcell för jag tror att jag hade orkat hur långt som helst idag. Vädret var galant även idag och vyerna var BEDÅRANDE. Dag 4 – våndorna är över och nu kan jag tillskriva mig inkörd på turskidorna för i år. Synd att det sannolikt bara blir skidåkning den här turen – säsongen hemma har ju både obörjad och avslutad. Nå, funderar skarpt på att utreda vidare det här med rullskidor eller skikes. Det här är rörelsemönstret för mig. Långt, långsamt, metodiskt, symmetriskt, balanskrävande och erbjuder hur mycket utmaningsmöjlighet som helst. Om jag kan öka mitt praktiserande genom att köra på hjul kanske jag rentav kan utveckla min skidåkning inte bara påbörja den som det så ofta blir. Får återkomma i frågan. Inspirationen flödar när man har så mycket bra tänketid. Min hjärna funkar bäst under rörelse!

Kommentera här: