Fotträningsbana och utegym

Är lite slut i:
1. den stukade tummen - cyklade lite hårt ur vederbörandes perspektiv häromdagen.
2. min utmanade fotled - cyklade lite hårt även ur dennes synvinkel. Det var det här med att skola in...
 
Avstår från löpning men får härligt oplanerat möjlighet till en turistpromenad med bästa inslag av såväl fotträning som lätt klättring-brant vandring. Utmärkt smörjmedel för de osamarbetande småbenen i foten.
 
Det låter kanske konstigt, men när jag har mer ont i foten, är det sämsta att vila still. Lagom rörlighets träning och gärna med lite krav på samverkan med småmuskler, senor och allt de där så brukar det bli bättre. Gå krångligt i skogen eller om det finns möjlighet till träningsbana likt den på bilden är toppen. Så får ju också knoppen sitt i form av naturen.
En perfekt träningsbana. Hade önskat att jag var träningsklädd och hade tiden, det fanns minst 100 stationer för allehanda styrkeövningar. Imorgon ska jag friska upp mitt minne gällande styrkeövningar i det fria. Jag har väldigt svårt för att ta mig in i gymmet såhär års och jag tänker inte pusha mig heller så länge jag använder alternativ utomhus. Vi hörs!
 
 

Kommentera här: