Att ställa om, livet och träningsrutinen

Nu har jag klarat av att köra på ordentligt ungefär en månad, först skidresan och sedan har jag haft förmånen med lite mer tillgänglig tid då jag befunnit mig mellan två jobb. Den extratiden har jag stenhårt satsat på att kunna träna dagtid vilket är perfekt för mig. Till vardags så blir det bråttom på morgonen och på kvällen är jag antingen för trött efter en arbetsdag eller om jag trotsar det och lyckas veva igång - är det lätt att vara lite för speedad för att kunna somna bra och i tid = betyder för mig vid 22 - jag är en person med stort sovbehov och som aldrig sover länge på morgonen.
 
Nu är det nya tider för mig, jag har börjat på nya jobbet, har inte kommit in i rutinerna där, många nya intryck etc - tar oerhört mycket kraft. Det har denna vecka varit nästan omöjligt att uppbringa någon ork att träna på kvällen. Jag är orolig för att det är så svårt att få till det.
1. Trött när jag kommer hem.
2. Jag vill vara med och supporta min familj med deras intressen (hos oss innebär det två innebandyspelande tonåringar med allt vad det innebär i skjutsning samt en löpande och cyklande man)
3. Jag behöver gå och lägga mig i tid för att orka bra.
Då har jag inte ens lagt till alla vardagliga hushållssysslor...
 
Jag har lyckats förr och jag kommer att lyckas nu men jag tror att jag ska ge denna första vecka på nytt jobb lite mindre träningstid och faktiskt låta mig komma på plats. Dock utan att släppa iväg den form jag har. Jag ska prata med min familj, bestämma några fasta gymtider då jag utan "dåligt samvete" kan vara där och träna det jag ska. På det är det en fin säsong med många möjligheter att både hundpromenera (se bilden), springa och cykla. Önskar att min tumme bättrar på sig så jag kan cykla min MTB i skogen, inte på vägen som jag gör nu p g a tummen...
 
Lycka till alla som med mig tycker att det är lite svårt med träningen i säsongsskiften och andra övergångar!
 

 

Kommentera här: