Hur mycket en supportande sula kan göra

Idag besökte jag min favvokontakt på OT-center i Södertälje. Han är min klippa! Genom åren har jag träffat ortopedingenjörer och -tekniker av alla sorter, arbetandes hos företag som Landstinget har avtal med. MYCKET plus och minus. I ämnet skulle jag kunna skriva kilometervis men väntar med det.
 
Idag har jag fått ett tidigare skitjobb (gjort av annan) upprättat med bättre gjord och inslipad inläggssula! Vi hade också mycket bra samtal om mina fötters utveckling och hur vi ska supporta det bäst med lämpliga skor och sulor. Berättade om min skidtur och ur viktigt det var med de perfekta Lundhagskängorna som visat sig möjliggöra så mycket.
 
Tänk vad en sko och/eller inläggssula kan göra för att få foten att arbeta som den ska. Jag misstänker att många krämpor hos "vanligt folk" skulle kunna avhjälpas bara livet promenerades fram i bra skor<3.
 

Kommentera här: