Nya förhållningsorder från kroppen

När vi kom hem från skidresan var jag stolt, nöjd och taggad. Har tränat bra och kommit igång med styrketräningen igen. Dock fick jag med vändande "post" meddelande från vänster tumled att: "Hallå, för tungt!". Jag blir matt. Stark och sugen tar mig till gymmet och kör på efter muskelstyrka och tar i för mycket med händerna! Jag har även tidigare märkt av att mina händer och underarmar inte riktigt är synkade med övrig kropp i styrka, men såhär illa och snabbt - nej! Försöker få tag i min sjukgymnast för konsultation nu när det inte gått över. Hittade en artikel på http://www.styrkelabbet.se/ om övningar för att bygga ett starkt grepp. Läser och lär men väntar med att göra!
 
Idag har jag med alternativtänkandan återgått till gymmet och luskat ut de övningar som man faktiskt kan göra utan att använda händerna. Det var rätt många trots allt. Kör på dem tills jag vet bättre, benen kommer att bli starka! Det är värre med vardagsgöromålen hemma. Det är inte bra att skala potatis, bära matkassar, frosta av frysen eller öppna burkar.

Kommentera här: