Småbenen i fotleden.

Har sprungit 5 km. Kändes ok konditionsmässigt. Något strul bland småbenen i höger fot störde. Allt är som det brukar... Har ni kollat på en skelettmodell hur många små ben som finns i fot- och handleder?! Sprang dock vidare och det kändes bättre. Det tycks som att de små busarna flyttar sig lite godtyckligt efter eget tycke. Sjukgymnast Nina brukar se till dem ibland, det är på så sätt jag har bekantat mig med dem. Ibland samverkar benen och jag, då har jag god rörlighet och tillgång till styrka och förmåga i foten/vaden. Ibland säger de stopp och handbroms vilket kan betyda hälta till dess de släpper/sjukgymnasten petar till dem. Det kan också hjälpa att bara byta skor eller rulla foten över en "piggboll". Alla sätt är bra, men det skulle vara roligare att få fokusera bara på löpningen eller vad jag håller på med för tillfället.

Kommentera här: