Ståbord i arbetsmiljön

Har på den nya arbetsplatsen ett ståskrivbord - det har jag haft i många år på de flesta arbetsplatser. Vad jag noterar nu är att jag faktiskt står och använder möjligheten mycket mer än jag gjort tidigare. Många andra i landskapet står och jobbar, det känns naturligt och bra. Att bli meddragen känns i det här fallet bra. Tack kollegor!
 
Jag skickar med en länk om hur man kan tänka:
http://www.prevent.se/Arbetsliv/Artikel/2014/Lar-dig-sta-ratt/ 
 
Det sägs rentav att det i vårt stillasittande samhälle kan se detta som träning, eller i alla fall som ett viktigt steg från soffpotatisläget jag skrev om tidigare.
 
Nu är det helg efter första arbetsveckan på ny arbetsplats. Känner mig glad, nöjd och lite skönt utmattad. Har dessutom sorterat ut att det finns dusch till hands för möjliggörande av lunchlöpning, så nu är grundträningen kirrad ur det perspektivet några gånger i veckan tänker jag mig.
 
Imorgon ska jag skjutsa man och äldsta dotter till http://salomontrailtour.se/, loppet som går av stapeln i Kålmården denna helg. Mitt ibland den bedårande försommarkvällen är en del i familjen lite i uppladdning.
 
Det ska bli jättekul att få vara med, om än från supporterplats, denna gång. Det är rätt för mig, denna gång. Jag håller mig balanserat på mattan från att dras med. Bravo mig!
 

Kommentera här: